ZASADY ZWROTÓW I REKLAMACJI
- Reklamacje i gwarancje
1.1. Odpowiedzialność za wady (rękojmia, niezgodność towaru z umową):
- 1.1.1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi Produkty bez wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) na zasadach określonych w art. 556 i kolejnych Kodeksu cywilnego. W przypadku Klientów będących Konsumentami, od 1 stycznia 2023 r. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową na podstawie przepisów ustawy o prawach konsumenta (implementujących dyrektywę UE w sprawie towarów).
- 1.1.2. Jeżeli Produkt ma wadę lub jest niezgodny z umową, Klient może złożyć reklamację w oparciu o przysługujące mu uprawnienia z tytułu rękojmi / braku zgodności:
- Żądanie naprawy lub wymiany: Konsument ma prawo żądać doprowadzenia produktu do zgodności z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, wolny od wad. Sprzedawca może odmówić spełnienia żądania Klienta, jeśli naprawa ani wymiana nie są możliwe (np. z powodu wyczerpania zapasów) lub wymagałyby nadmiernych kosztów po stronie Sprzedawcy. W takiej sytuacji Konsument może domagać się obniżenia ceny albo odstąpić od umowy (czyli dokonać zwrotu produktu za zwrotem pieniędzy). Uwaga: Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy: Jeżeli Sprzedawca nie dokona naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie lub odmówi uczynienia tego, Konsument ma prawo żądać stosownego obniżenia ceny albo może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy (zwrot pieniędzy za wadliwy produkt). W przypadku odstąpienia Konsument odsyła produkt na koszt Sprzedawcy.
- 1.1.3. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi (braku zgodności) jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia wydania produktu Konsumentowi. Dla produktów używanych termin ten może zostać skrócony maksymalnie do 1 roku, o czym mowa w punkcie 7.1.2 Regulaminu (to ograniczenie jest skuteczne wobec Konsumenta, tylko jeśli został o nim wyraźnie poinformowany i go zaakceptował).
- 1.1.4. Klient będący Konsumentem powinien zawiadomić Sprzedawcę o stwierdzonej wadzie (złożyć reklamację) w rozsądnym czasie od jej wykrycia. Dla zachowania uprawnień Konsumenta wystarczy zgłoszenie w ciągu 2 miesięcy od wykrycia wady, choć brak zgłoszenia w tym terminie nie powoduje utraty uprawnień, jednak ewentualna zwłoka może wpływać na ocenę zasadności roszczeń (przy towarach, które z czasem się zużywają).
- 1.1.5. Klient nie będący konsumentem (przedsiębiorca dokonujący zakupu zawodowego) traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał towaru w czasie i sposób zwyczajowo przyjęty i nie zawiadomił Sprzedawcy o wadzie niezwłocznie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu. Rękojmia wobec przedsiębiorców może być przez Sprzedawcę ograniczona lub wyłączona – niniejszym Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec Klientów niebędących konsumentami (art. 558 §1 Kodeksu cywilnego).
- 1.1.6. W celu usprawnienia procesu reklamacyjnego, zaleca się (choć nie jest to obowiązkowe) dołączenie przez Klienta do reklamacji np. dowodu zakupu (paragonu lub faktury) lub podanie numeru Zamówienia, co pomoże Sprzedawcy zidentyfikować transakcję.
- 1.1.7. Jeżeli dla danego Produktu została udzielona dodatkowa gwarancja producenta lub Sprzedawcy, to towarzyszy mu dokument gwarancyjny określający uprawnienia Klienta. Gwarancja jest odrębnym uprawnieniem, niezależnym od rękojmi, i jej warunki są określane przez gwaranta (producenta lub sprzedawcę). Skorzystanie z gwarancji nie wyłącza możliwości reklamowania produktu na podstawie rękojmi (wedle wyboru Klienta). Standardowo, jeśli producent oferuje gwarancję (np. 12 lub 24 miesiące na sprzęt golfowy), Sprzedawca informuje o tym w opisie produktu, a warunki gwarancji są przekazywane wraz z produktem.
- 1.1.8. Jeżeli Klientem jest Konsument a wada fizyczna została stwierdzona w ciągu roku od wydania rzeczy, domniemywa się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta (czyli w momencie dostawy). Sprzedawca, chcąc obalić to domniemanie, musiałby wykazać np. niewłaściwe użycie produktu przez Klienta. Po upływie roku, Konsument powinien wykazać (w miarę możliwości), że wada istniała lub jej przyczyna tkwiła w produkcie w momencie zakupu.
1.2. Procedura reklamacyjna:
- 1.2.1. Reklamację dotyczącą Produktu lub samego procesu realizacji zamówienia (np. uszkodzenia przesyłki przez kuriera) Klient może zgłosić:
- pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy,
- mailowo na adres kontakt@ludwikgolf.pl,
- lub poprzez formularz kontaktowy dostępny w Sklepie (o ile jest przewidziany do obsługi reklamacji).
- 1.2.2. Zaleca się, aby w reklamacji znalazły się następujące informacje: dane kontaktowe Klienta, opis stwierdzonej wady lub niezgodności, data jej wystąpienia/ujawnienia, żądanie Klienta co do sposobu załatwienia reklamacji (naprawa, wymiana, zwrot pieniędzy, obniżenie ceny) oraz numer zamówienia lub inny dowód zakupu. Ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- 1.2.3. W razie potrzeby Sprzedawca może poprosić Klienta o dostarczenie reklamowanego produktu (lub jego części) celem weryfikacji wady. W przypadku Konsumentów – następuje to na koszt Sprzedawcy (Sprzedawca może np. zlecić kuriera po odbiór reklamowanego towaru lub zwrócić Klientowi udokumentowany koszt przesyłki). Wysyłany produkt reklamowany powinien być zapakowany w sposób zabezpieczający go przed uszkodzeniami w transporcie.
- 1.2.4. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie do 14 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania (jeśli reklamacja dotyczy usług fittingu lub innych niematerialnych – również do 14 dni). O swojej decyzji (uznaniu lub odrzuceniu reklamacji) Sprzedawca poinformuje Klienta w tym terminie, przesyłając odpowiedź na trwałym nośniku – np. drogą e-mail lub listownie. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy do reklamacji Konsumenta w powyższym terminie oznacza, że uznał on reklamację za zasadną (co zobowiązuje do spełnienia żądania Konsumenta).
- 1.2.5. Jeżeli reklamacja zostaje uznana, Sprzedawca podejmuje działania zgodnie z żądaniem Klienta:
- w przypadku żądania naprawy – Sprzedawca naprawi produkt w rozsądnym czasie, bez nadmiernych niedogodności dla Klienta,
- w przypadku żądania wymiany – Sprzedawca wymieni produkt na nowy i dostarczy go Klientowi na swój koszt,
- w przypadku żądania obniżenia ceny – Sprzedawca przedstawi propozycję nowej ceny i procedurę zwrotu nadpłaty,
- w przypadku odstąpienia – Sprzedawca poprosi o odesłanie produktu (na koszt Sprzedawcy) i po jego otrzymaniu zwróci Klientowi należność za produkt oraz koszt najtańszej oferowanej wysyłki do Klienta (jeżeli w reklamowanym zamówieniu były inne produkty, koszt dostawy nie jest dzielony – zazwyczaj nie podlega zwrotowi, chyba że wada dotyczyła wszystkich rzeczy).
- 1.2.6. W sytuacji, gdy reklamacja zostanie odrzucona (np. Sprzedawca uzna, że odpowiedzialność z tytułu rękojmi nie zachodzi, bo np. uszkodzenie powstało z winy Klienta lub po okresie rękojmi), Klient zostanie o tym poinformowany wraz z uzasadnieniem. Odsyłka produktu (jeśli był dostarczany do Sprzedawcy) nastąpi w takiej sytuacji na koszt Sprzedawcy tylko w przypadku Konsumenta; od przedsiębiorcy Sprzedawca może wymagać pokrycia kosztów przesyłki zwrotnej. Klient (konsument) niezadowolony z decyzji Sprzedawcy może skorzystać z trybów dochodzenia roszczeń opisanych w pkt 9.4 poniżej.
1.3. Gwarancje producenta:
- 1.3.1. Część oferowanych Produktów może być objęta gwarancją producenta lub importera. Standardowo dotyczy to nowych sprzętów (np. urządzenia elektroniczne – zegarki GPS, dalmierze, wózki elektryczne, itp.), które mogą posiadać karty gwarancyjne. Zakres ochrony gwarancyjnej oraz tryb zgłaszania usterek są określone w dokumencie gwarancyjnym załączonym do produktu lub na stronie producenta.
- 1.3.2. Gwarancja producenta jest dobrowolnym zobowiązaniem gwaranta. Uprawnienia z gwarancji można wykonywać niezależnie od uprawnień z rękojmi. Klient, według własnego wyboru, może dochodzić roszczeń bezpośrednio od gwaranta (serwis producenta) lub od Sprzedawcy na podstawie rękojmi (co opisano powyżej).
- 1.3.3. Jeżeli Klient potrzebuje wsparcia w realizacji uprawnień gwarancyjnych (np. informacji o najbliższym autoryzowanym serwisie lub pomocy w wysyłce sprzętu do gwaranta), Sprzedawca służy pomocą informacyjną. W pewnych przypadkach Sprzedawca może pośredniczyć w przekazaniu towaru do serwisu producenta (zwłaszcza, gdy serwis znajduje się za granicą i dla Klienta byłoby to utrudnione), jednak nie jest to obowiązkiem Sprzedawcy wynikającym z prawa, a jedynie wyrazem dobrej woli i chęci zapewnienia najlepszej obsługi Klienta.
1.4. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- 1.4.1. Sprzedawca informuje, że Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów konsumenckich, takich jak mediacja lub sądownictwo polubowne konsumenckie.
- 1.4.2. W szczególności, Konsument może:
- zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej (zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej) z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin tych sądów jest określony przez właściwe rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości;
- wystąpić do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą;
- uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu od powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
- skorzystać z unijnej platformy ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/odr, która stanowi interaktywny portal internetowy umożliwiający złożenie skargi za pośrednictwem Internetu i rozstrzygnięcie sporu z przedsiębiorcą z innego kraju UE drogą elektroniczną
- 1.4.3. Szczegółowe informacje o dostępie do pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów i procedurach dostępne są na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl oraz na stronach Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
2. Odstąpienie od umowy (zwroty)
2.1. Konsumenckie prawo odstąpienia: Klient będący Konsumentem (lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, o którym mowa w art. 38a ustawy o prawach konsumenta) ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość (lub umowy o świadczenie usługi) w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin ten jest terminem ustawowym przewidzianym na tzw. zwrot towaru.
2.2. Bieg terminu: Termin 14-dniowy na odstąpienie od umowy liczy się:
- dla umowy sprzedaży – od dnia, w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba (inna niż przewoźnik) objęła towar w posiadanie (w przypadku dostarczania rzeczy partiami – od objęcia w posiadanie ostatniej partii lub części),
- dla umowy o świadczenie usług (np. usługi elektronicznej, jak newsletter, lub offline, jak fitting) – od dnia zawarcia umowy (choć w praktyce usługi elektroniczne są często bezpłatne i ciągłe, więc odstąpienie następuje poprzez wypowiedzenie umowy, a w przypadku fittingu – jeżeli usługa została w pełni wykonana za zgodą konsumenta przed upływem terminu odstąpienia, prawo odstąpienia nie przysługuje, jak wskazano poniżej).
2.3. Sposób wykonania prawa odstąpienia:
- 2.3.1. Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Konsument musi poinformować Sprzedawcę (na dane kontaktowe wskazane w pkt 2.2 Regulaminu) o swojej decyzji o odstąpieniu – poprzez jednoznaczne oświadczenie (np. pismo wysłane pocztą, wiadomość e-mail). Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia, stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu lub załącznik do ustawy o prawach konsumenta, lecz nie jest to obowiązkowe.
- 2.3.2. Do zachowania terminu 14 dni wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Sprzedawca po otrzymaniu takiego oświadczenia potwierdzi jego otrzymanie, odpisując np. na e-mail lub listownie (nie jest to warunkiem skuteczności odstąpienia, ale obowiązkiem informacyjnym Sprzedawcy).
- 2.3.3. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę (czyli np. przed otrzymaniem potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji), oferta przestaje wiązać.
- 2.3.4. Konsument ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy (tj. wysłał oświadczenie). Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Sprzedawca może zaproponować, że sam odbierze towar – w takim przypadku Konsument powinien umożliwić odbiór.
- 2.3.5. Bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (odesłania towaru do Sprzedawcy) ponosi Konsument, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów. Uwaga: Jeżeli ze względu na charakter rzeczy (np. gabaryty) odesłanie zwykłą pocztą jest niemożliwe lub bardzo kosztowne, Sprzedawca poinformuje o szacowanym koszcie zwrotu takiego towaru. Brak takiej informacji oznacza, że koszt jest zwyczajowy i Konsument pokrywa go we własnym zakresie.
- 2.3.6. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Innymi słowy – Konsument może obchodzić się z towarem jedynie tak, jak mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym (oglądając produkt, przymierzając bez usuwania metek, sprawdzając podstawowe działanie). Jeżeli towar był używany intensywniej (np. grał kijami na driving range, używał butów na polu), Sprzedawca ma prawo potrącić odpowiednią kwotę od zwracanej ceny, odpowiadającą utracie wartości towaru. Przykład: jeśli nowy kij nosi wyraźne ślady użytkowania po 14-dniowym testowaniu, jego wartość rynkowa spadła – Sprzedawca może to oszacować i pomniejszyć zwrot.
- 2.3.7. Sprzedawca dokonuje zwrotu wszelkich otrzymanych od Konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia rzeczy do Konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę) niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. Jednak Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej (zgodnie z art. 32 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta).
- 2.3.8. Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami (np. przelew na podany numer konta).
2.4. Wyjątki od prawa odstąpienia: Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę (np. przeprowadził pełną usługę fittingu) za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia; jeśli usługa jest wykonana częściowo (np. przerwana z winy Klienta), Konsument płaci za świadczenie spełnione do chwili odstąpienia,
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy (tego raczej nie dotyczy standardowych produktów golfowych, ale dot. np. metali szlachetnych),
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (czyli produkty personalizowane na zamówienie,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia (nie dotyczy raczej sprzętu golfowego, chyba że np. żywności/napojów energetycznych),
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (może dotyczyć np. bielizny termicznej, niektórych odzień, jeżeli mają ochronne opakowania),
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami (nie dotyczy typowo naszego asortymentu),
- w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji (nie dotyczy sprzedaży w sklepie),
- o dostarczanie treści cyfrowych (np. kursy on-line, e-booki) niedostarczanych na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia i po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia.
Ponadto, zgodnie z pkt 7.1.3 Regulaminu, zwrotom nie podlegają niektóre produkty używane, które po dostarczeniu zostały użyte w sposób powodujący utratę ich wartości użytkowej lub handlowej (np. używane piłki golfowe wykorzystane do gry). Sprzedawca indywidualnie rozpatruje takie sytuacje, kierując się przepisami o odpowiedzialności za zmniejszenie wartości rzeczy (patrz pkt 2.3.6). Jeżeli towar używany nie spełnia warunków zwrotu (np. nosi ślady dalszego zużycia), Sprzedawca może odmówić przyjęcia zwrotu, o czym poinformuje Konsumenta, a towar odeśle na koszt Konsumenta.
2.5. Przykład procedury odstąpienia: Jeżeli Konsument chce zwrócić zakupiony nowy produkt:
- Wysyła e-mail na kontakt@ludwikgolf.pl o treści np.: „Niniejszym informuję o odstąpieniu od umowy zawartej dnia [data], numer zamówienia [xxx]. Proszę o potwierdzenie. [Imię i nazwisko, adres, data]”.
- Sprzedawca odpisuje, potwierdzając przyjęcie oświadczenia i podając adres do zwrotu towaru (jeśli jest inny niż adres siedziby) oraz ewentualnie przypomina o zabezpieczeniu produktu na czas transportu.
- Konsument pakuje produkt, dołącza paragon (opcjonalnie kopię, by zachować oryginał u siebie) lub inny dowód zakupu, i odsyła na wskazany adres. Może również dołączyć wypełniony formularz odstąpienia (ułatwi to procedurę, ale nie jest konieczne).
- Sprzedawca otrzymuje paczkę, sprawdza stan towaru i w ciągu kilku dni dokonuje zwrotu płatności na konto, z którego otrzymał zapłatę (lub inne wskazane przez Konsumenta). Jeśli stwierdzi, że towar był używany nadmiernie, kontaktuje się z Konsumentem z informacją o zmniejszeniu zwracanej kwoty wraz z uzasadnieniem.
- Cały proces od momentu wysłania oświadczenia przez Konsumenta nie powinien przekroczyć 14 dni (+ czas ewentualnej dostawy zwrotnej).
3. Odpowiedzialność i ograniczenia
3.1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za prawidłową realizację umowy, w tym wydanie rzeczy zgodnej z umową oraz za świadczenie usług zgodnie z niniejszym Regulaminem i obowiązującymi przepisami.
3.2. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem (przedsiębiorcy) jest ograniczona w najszerszym dopuszczalnym prawem zakresie. W szczególności, odpowiedzialność ta (z jakiegokolwiek tytułu prawnego) jest ograniczona do wysokości ceny zapłaconej za Produkt i kosztów dostawy z danego Zamówienia, nie więcej niż do kwoty 1000 zł (tysiąc złotych). Sprzedawca nie ponosi wobec takiego Klienta odpowiedzialności za utracone korzyści, pośrednie straty, szkody spowodowane opóźnieniem w dostawie, a wszelkie spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
3.3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności lub niemożność realizacji Zamówienia spowodowane siłą wyższą, rozumianą jako zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, zewnętrznym i niemożliwym do przewidzenia (np. klęski żywiołowe, awarie telekomunikacyjne, działania wojenne, pandemie, strajki generalne, itp.). W takich przypadkach terminy realizacji ulegają odpowiedniemu wydłużeniu, a jeśli przerwa uniemożliwia wykonanie umowy w rozsądnym czasie, każda ze stron może odstąpić od umowy – Klient otrzyma zwrot wpłaconych środków za niezrealizowane Zamówienie.
3.4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez serwery pocztowe przesyłania wiadomości e-mail na adres wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta (filtry antyspamowe). W razie braku wiadomości potwierdzającej Zamówienie lub innych spodziewanych komunikatów, Klient powinien sprawdzić folder SPAM lub skontaktować się ze Sprzedawcą.
3.5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Klienta błędnych lub nieprawdziwych danych przy składaniu Zamówienia lub zakładaniu Konta (np. błędnego adresu wysyłki). Jednak w miarę możliwości Sprzedawca podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu weryfikacji danych, jeśli powstaną wątpliwości.
3.6. W przypadku opinii o produktach lub recenzji zamieszczanych przez Klientów (jeśli Sklep taką funkcjonalność udostępnia), Sprzedawca nie ingeruje w treść tych opinii, o ile nie naruszają one prawa lub postanowień Regulaminu. Niedozwolone jest zamieszczanie w opiniach treści wulgarnych, obraźliwych, reklamowych lub niezwiązanych z produktem. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do moderacji lub usunięcia opinii naruszających powyższe zasady. Opinie Klientów mogą być wykorzystywane przez Sprzedawcę w celach marketingowych (np. cytowane na stronie głównej) za zgodą ich autorów.
3.7. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta przewidzianych przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa. Ewentualne wątpliwości interpretacyjne należy rozstrzygać na korzyść Konsumenta. W razie sprzeczności postanowień Regulaminu z przepisami prawa, pierwszeństwo mają te przepisy.
Pobierz formularz zwrotu: Kliknij tutaj